Hudba a tvorba playlistů #3 - NEROZHODNÁ

by - února 01, 2018

Nerozhodná je a vždy bude mojí neřestí. Ráda se k ní vracím a stále dokola ji čtu (a stále opravuju chybičky). Playlist jsem neměla nijak vyhrazený. Vlastně jediná píseň, která tuhle moji knihu vystihuje nejvíce, je The High Road od Three Days Grace. Ale k tomu se dostanu.

Když jsem ze složek vybírala písně pro playlist, bylo to to nejtěžší, co jsem kdy pro kteroukoliv knihu dělala. Proč? Protože jsem měla složky dvě, ne jednu. Jedna byla určená kapele Sunset Boulevard, která hraje v knize velkou roli díky Liamovi. Tahle složka pořád existuje a má 33 songů s různými interprety (od Britney Spears a jejího Womanizer až po The Script a jejich Hall of Fame). Tenhle mix jsem poslouchala nejčastěji, jenže nevyjadřuje ani trochu to, co se odehrávalo v příběhu.

Pak mám druhou složku s názvem Nerozhodná. Ta už obsahuje některé songy, které se dostaly do playlistu, ale moc jich taky nebylo. Našli byste tu One DirectionKe$huTaylor Swift a další podobně zaměřené interprety. Ale ani tady písně moc nevystihovaly příběh. Proto jsem se uchýlila ke třetí variantě…

Vytvořila jsem samostatný playlist podle toho, která píseň vystihovala příběh nejlépe a probírala jsem se všemi písněmi, které mám uložené. Řeknu vám, že to byla pěkná fuška. Nenastrkala jsem tam písně, které se mi zrovna líbily. Nevybírala jsem je namátkově, ale dala jsem si záležet. Hodně záležet. A playlist pro Nerozhodnou se tak stal jedním z těch, které vás provedou příběhem a doplní atmosféru daných situací.

Coming Home od Avenged Sevenfold poslouchá Kieran v autě, které je veze hned na začátku ke Grace domů. Na nové místo, do nového domova. Spíš než text vystihuje ten moment samotný název písně – Přijíždím domů.  To stejné platí i pro Before the Worst od The Script. Ta se vztahuje ke chvíli, kdy měl Dick Annabelle poprvé uhodit.

This od Eda Sheerana je píseň, která svým textem krásně vystihuje chvíli věnovanou pouze Annabelle a Liamovi. Začátek něčeho nového, něčeho krásného…

Where Did The Party Go od Fall Out Boy vystihuje atmosféru první pořádné párty na pláži, kde hráli Sunset Boulevard (jejichž hudba je podobná té od FoB).

Pictures of You od The Last Goodnight provází tak nějak celou sedmou kapitolu… Především Annabellinu první návštěvu u Smithových. Není nijak zvlášť specifikovaná a zaměřená na danou chvíli, spíš na atmosféru provázející děj.

Animal I Have Become od Three Days Grace jednoznačně vystihuje Dicka a jeho další výstup v následující kapitole. Stejně jako Hold Me od Alex Hepburn a Kiss Me od Eda Sheerana, ta je obzvlášť věnovaná dané chvíli v knize. Nechci prozrazovat mnoho, protože pak už byste Nerozhodnou nemuseli ani číst, a to nechci. :)

Hall of Fame od The Script je tak nějak provázaná s tím, že se Sunset Boulevard dostanou do hledáčku hledače talentů. V knize je pak dlouhá odmlka mezi Kiss Me a Give Me Love od Eda Sheerana, která provází Annabelle a Tylera jejich výletem na Floridě, takže Hall of Fame tuto odmlku vyplňuje a zároveň i vystihuje popularitu této malé neznámé kapely (Sunset Boulevard).

Poté následuje Home od skupiny Daughtry, která je věnovaná Annabellině návštěvě jejího rodného domu.

Final Warning od Skylar Grey, neboli Poslední varování je vlastně poslední varování, které dává Dick Annabelle po jejím návratu z Floridy. Pak už to jde přece jen docela z kopce.
Musím se přiznat, že ke konci playlistu už se trošku ztrácím, i když jej poslouchám pokaždé, když se do knihy znovu začtu. Přiznám se totiž, že Nerozhodná prošla velkou úpravou a nejsem si tak úplně jistá, ke které chvíli jsem přesně songy umisťovala.

Reckless od Alex Hepburn znamená bezohledný/lehkomyslný, proto jsem ji vlastně vybrala. Je o Annabelliných pocitech a vztahuje se ke chvíli po jejím návratu z Floridy. Ke všemu, co se tam odehrálo, k tomu, co vlastně cítí. Skoro bych řekla, že ji provází až do onoho osudného rozhodnutí.

My Songs Know What You Did In The Dark od Fall Out Boy… To je pro mě dost velkou záhadou. :D Nejspíš bych teď pro tu nejakčnější scénu vybrala jinou píseň, ale Fall Out Boy mají tak nějak říz a Annabellin vyděšený běh po schodech si při ní dokážu představit i teď.

In Your Arms od The Last Goodnight následuje po akční scéně a dokonce i krásně sedí do nově upravené verze Nerozhodné, stejně jako This Is The Sound od stejné kapely. Ta navíc ještě shrnuje všechno, co se odehrálo, a jak se Annabelle nakonec rozhodla. Tahle píseň se dá krásně přehodit s The High Road od Three Days Grace, takže pořadí poslechu nechám na vás.

The High Road je celkově speciální píseň. Vystihuje totiž okamžik v knize, který sjednocuje celou moji myšlenku a úpravu Nerozhodné. Dokonce je o ní zmínka i přímo v knize. Nejde ani tak o to, co se v ní zpívá, ale o to, co znázorňuje, ale to pochopíte, až Nerozhodná vyjde (a já se o to budu snažit, co mi síly dovolí!). 

A to je vše. Pokud jste zvědaví, jaké songy mám schované ve složkách, které mě při psaní doprovázely, ráda se o ně s vámi podělím. Sunset Boulevard jich má 33, Nerozhodná 50. Některé se propojují s playlistem, ale většinou jsou to opravdu jen ty, které mě v té době nejvíce oslovily. Navíc Nerozhodná má nejtěžší téma, ke kterému jsem se kdy přiblížila, takže jsem atmosféru potřebovala trochu odlehčit, takže popové a neoblíbené písně to jistily. :) (Cheryl Lloyd, Taylor Swift, Rihanna, Carly Rae Jepsen, Christina Aguilera apod.) Složka Sunset Boulevard naopak obsahuje i rockovější pecky jako je třeba My Medicine, Miss Nothing a Just Tonight od The Pretty Reckless. Pamatuji si, že jejich písně jsem při psaní poslouchala často, ale bohužel jejich text byl s Nerozhodnou totálně mimo mísu, i když hudba se tam hodila dokonale. Dokonce tu jsou ale i takové hity jako je Va Va Voom od Nicky Minaj nebo vykopávky typu TiK ToK od Ke$hy a He Said She Said od Ashley Tisdale. Ale to už jsou opravdu jen písně, které mě doprovázely, když jsem potřebovala svůj poslech něčím obohatit. :)

Doufám, že jsem vás tímhle dlouhým článkem neunudila, a že se vám líbil. Příště se nejspíš pustím do playlistu k Vittoriinu deníku, nebo naopak prozradím něco z playlistu k Osudovému zvratu, který mě během psaní provází v poslední době nejvíce. Navíc jsem už vytvořila i playlist pro můj nový projekt s názvem Cesta za štěstím, takže se máte určitě na co těšit!

Stefanie G.

You May Also Like

0 komentářů